Ихеюан и Байхай – два пекински парка, в които изкуството не е цел, а средство
Китайската градина е строго подчинена на нормите на фън-шуй. Напоследък, без да се вземат предвид хилядолетните традиции на древната страна, това изкуство механично се пренася навсякъде по света. Без да са опознати обаче дълбоките му корени, свързани с разбирането на китайците, че великата триада Небе-Земя-Човек се намира в неразривна връзка, която определя взаимоотношенията на човека с природата, това пренасяне се превръща в поредния грубо присаден кич.
Градините Сузу – цялата природа, събрана в орехова черупка
Разположени в живописния град Сузу, прекрасните древни градини са удивително съчетание на природа, изкуство и интелект. Град Сузу е известен в наши дни като „Венеция на Изтока" заради своето живописно местоположение до водни канали и в област с богато културно наследство.
Блясъкът и великолепието на австрийския престол са градините на Шьонбрун
В надпреварата за създаване на бляскави и впечатляващи резиденции на европейските монарси се нареждат и владетелите на австрийския престол чрез дворецът Шьонбрун - апотеоз на имперско величие и разточителство.
Паркът “Сан Суси” - без грижи в уединение с природата
Всеки велик владетел оставя след себе си следа. Това не винаги са териториални завоевания и разрушения. Може да бъде и строителство и в това отношение парковото строителство не прави изключение. Впрочем сред европейските монарси през 17 и 18 век то е било доста популярно.
Стил ранен барок – първата половина на ХVІІ век (около1600)
Ранното бароково изкуство се асоциира с реформацията и желанието за повторно установяване на властта на католическата църква и на аристокрацията. Дизайнът на градините става начин за демонстриране на значимостта на папата, принцовете и херцозите. Тъй като физическата сигурност се основава повече на предпазване от куршуми, отколкото на защита чрез крепостни стени, животът в селските райони става еднакво надежден с живота в града.