Ихеюан и Байхай – два пекински парка, в които изкуството не е цел, а средство
Китайската градина е строго подчинена на нормите на фън-шуй. Напоследък, без да се вземат предвид хилядолетните традиции на древната страна, това изкуство механично се пренася навсякъде по света. Без да са опознати обаче дълбоките му корени, свързани с разбирането на китайците, че великата триада Небе-Земя-Човек се намира в неразривна връзка, която определя взаимоотношенията на човека с природата, това пренасяне се превръща в поредния грубо присаден кич.
Градините Сузу – цялата природа, събрана в орехова черупка
Разположени в живописния град Сузу, прекрасните древни градини са удивително съчетание на природа, изкуство и интелект. Град Сузу е известен в наши дни като „Венеция на Изтока" заради своето живописно местоположение до водни канали и в област с богато културно наследство.
Френската градина
Създаването на градини от древността до наши дни не е просто засаждане на растения - това е изкуството да създадеш един друг свят, чиято красота, симетрия, архитектурни композиции се съчетават по неповторим начин и предоставят възможност за естетическа наслада.
Сътвореното от Албер Кан – символ на любов и разбирателство между хората
Стремейки се да пресъздаде местата на своето детство, както и местата, които са го впечатлили по време на пътешествията му, през 1895 г. Албер Кан купува имението Булон сюр Сен в югозападната стара част на Париж и изгражда в него една възхитителна градина, която е сред най-интересните и посещавани градини и до днес. Това, което го запленява и го подтиква към покупката на имението са разкошните сини атласки кедри, които веднага привличат вниманието на новия собственик. Той си представя и планира своята градина като идеализиран образ на планетата, където коренно различни цивилизации хармонично си взаимодействат и се допълват една друга.
Кънтри стил в градината - като в старовремските дворове
В различните части на света хората по различен начин разбират и подчертават красотата на селската градина. И понеже е предпочитан от хората, уморени от строгия ред и правите линии, за него няма твърди правила и установени рамки. Той заимства красотата и уюта от старите селски дворове, като се набляга предимно на декоративната стойност на отделните елементи, без да се отрича и практичната страна на градината. Това е ландшафтният стил, който дава най-голяма свобода при дизайна.